חדשות

משרד הבריאות הכיר ב"פדה-פוריה" כמרכז טראומה אזורי

בית החולים פדה פוריה הוא היחידי בגליל המזרחי המוכר כמרכז טראומה אזורי | ד"ר ברק לויט, מנהל יחידת הטראומה: "הפצועים מקבלים טיפול בטראומה ברמה הגבוהה ביותר"

אנשי צוות יחידת הטראומה ב"פדה-פוריה" בפעולה. צילום: דוברות בית החולים

משרד הבריאות אישר את המרכז הרפואי פדה-פוריה כמרכז טראומה אזורי. המרכז הרפואי פדה-פוריה שליד טבריה הוא המרכז היחיד שהוכר כמרכז טראומה אזורי בגליל המזרחי.

ועדת בדיקה של משרד הבריאות, שביקרה בשבוע שעבר (ד') בבית החולים, מצאה כי הוא עומד בקריטריונים הנדרשים לקבלת ההכרה כמרכז אזורי לטראומה. כך מסרה למנהל המרכז הרפואי, ד"ר ארז און, ראש אגף רפואה כללית במשרד הבריאות, ד"ר ליברנט טאוב.

ד"ר ארז און, מנהל המרכז הרפואי הודה לצוות יחידת הטראומה שהוביל את התהליך ולכל הצוותים והעובדים שהיו שותפים בהערכות למהלך המשמעותי ואמר: "קיבלנו בשורה מדהימה וזו גאווה אדירה לכולנו על ההישג המעיד על מצוינות בתחום".

ד"ר ברק לויט, מנהל יחידת הטראומה במחלקה הכירורגית, הוסיף: "אנחנו עומדים בסטנדרט הטיפול הגבוה ביותר, הפצועים מקבלים טיפול בטראומה ברמה הגבוהה ביותר. כדי להגיע להכרה כמרכז אזורי הכנסנו הרבה שירותים חדשים למען הטיפול הראשוני בפצוע, הוספנו ציוד חדש ומתקדם, נוסף כוח אדם מקצועי המיומן בתחום הטראומה. עשינו תהליך מאד משמעותי ואנחנו כבר עכשיו מציבים את היעד הבא - הכרה כמרכז על לטראומה".

ד"ר לויט אף ציין כי ניכרת עלייה משמעותית במספר הפצועים הקשים שמועברים לחדר הטראומה של המרכז הרפואי פדה-פוריה בחודשים האחרונים. "אנחנו רואים את התוצאות של השינוי הגדול שעשינו", ציין, "במערך טרום בית חולים, כמו מד"א וחברות האמבולנס הפרטיות, בוחרים להעביר את הפצועים לטיפולנו".

וויסאם נג'אר, אח מתאם טראומה, הוסיף: "אנחנו מכשירים בטראומה צוותים מגוונים, רופאים מתמחים, סטאז'רים, סטודנטים לרפואה וגם פראמדיקים וצוותי מד"א וטרום בית חולים. אנחנו מארגנים באופן שוטף ימי עיון והדרכות גם בזמן אמת. מושקע מאמץ מאד גדול במטרה לייעל ולשפר את התקשורת הישירה בין כל הגורמים המטפלים בפצוע".

נושאים קשורים:  פדה-פוריה,  מרכז טראומה אזורי,  משרד הבריאות,  ד"ר ארז און,  ד"ר ברק לויט,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
08.08.2022, 19:40

החלטה נכונה עבור הפצועים ומנהל ראוי ביותר!
עלו והצליחו